QR

過去形

ケンは先週忙しかった
Ken was busy last week.

公園にはたくさんの人々がいた
There were a lot of people in the park.

私は昨日歴史と数学を勉強した
We studied history and math yesterday.

「君は昨晩一郎に手紙を書きましたか?」「はい。私は彼に長い手紙を書きました」
Did you write to a Ichiro last night? Yes, I wrote a long letter to him.

彼らは昼食を食べていました。
They was eating lunch.

「その時、君の弟は眠っていましたか」「はい」
Was your brother sleeping then? Yes, he was.

ウィルソン夫婦は貧しかったが、幸せだった
Mr. and Mrs, Wilson were poor, but they were happy.

「トムは病気でねていましたか」「はいそうです」
Was Tom sick in bed? Yes, he was.

昨日は寒くなかった
It was not cold yesterday.

ジュディは私たちのためにケーキを作ってくれた
Judy made cakes for us.

彼は君のご両親をとてもよく知っていた
He knew your parents very well.

「彼はいつ日本にきましたか」「彼は2週間前に来ました」
When did he come to Japan? He came here two week ago.

彼らはこの前の日曜日、教会へ行きませんでした
They didn't go to church last Sunday.

今朝雨が強く降っていました
It was rainning hard this morning.

「あなたは駅の近くで何をしていましたか」「おじさんを待っていました。」
What were you doing near the station? I was waiting for my uncle.