QR

疑問文

あなたは医者ですか?いいえちがいます
Are you a doctor? No I am not.

あれは教会ですか?それとも病院ですか? それは病院です
Is that a charch or hospital? It is hospital.

あの紳士は誰ですか? 彼はホワイトさんです
Who is the gentleman? He is Mr.White.

あなたのお父さんは日曜日に何をしますか?
What does your father do on Sunday?

あなたには兄弟は何人いますか?
How many brothers do you have?

あなたの学校はいつ始まりますか?8時40分に始まります
When does your school begin?It begins at 8:40.

あなたのクラスは誰が英語を教えますか?グリーン先生です
Who teaches English in your class? Miss green teaches.

これは誰のカメラですか?それは私のものです
Whose camera is this? This is mine.

机の上に何がありますか?机の上には時計があります
What is on the desk? There is clock on the desk.

今日は何曜日ですか?金曜日です
What day is today? it is Friday.

あなたは何時に起きましたか?私は7時におきました
What time did you get up? I got up at seven.

あなたのおじさんは去年どこに住んでいましたか?大阪に住んでいました
where did your uncle live last year? He lived in Osaka.

あなたはどうやって学校に通っていますか?自転車で通っています
How do you go to school? I go there by bicycle.

あなたのお母さんは何歳ですか?彼女は40歳です
How old is your mother? She is 40 years old.

あなたの身長はどのくらいありますか?私は5フィートです
How tall are you? i am 5 feets tall.

あなたはカナダにどのくらい滞在したのですか?一ヶ月滞在しました
How long did you stay in Canada? I stayed there are a month.

机の上には本が何冊ありますか?
How many books are there on the desk?

あなたはなぜお金がほしいのですか
Why do you want money?

なぜ、あなたは遅刻したのですか?遅くおきたからです
Why were you late? Because, I got up late.