QR

時・頻度/場所を表す熟語

I play tennis after school.私は放課後にテニスをする。
I study English every day.私は毎日英語を勉強する。
He watches television from seven to nine.彼は7時から9時までテレビを見る。
How far is it from here to the station?ここから駅までどれくらいありますか?
You can see a red roof over there.向こうに赤い屋根が見えますね.
Is Mr. Yamada at home?山田さんは家にいますか?
There is a big car in front of the gate.門の前に大きな車がある。
He went out of the room.彼は部屋を出ていった。
He worked all day.彼は一日中働いた。
One day he went skiing.ある日彼はスキーに行った。
He will visit Japan some day.いつかは枯れは日本を訪れるだろう。

I met her the other day.先日私は彼女にあいました。
He will come back before long.彼はまもなく帰ってくるでしょう
My father died long ago.私の父はずっと以前に亡くなりました。
Many people go abroad these days.近頃は多くの人が外国に行く
People had to travel on foot in those days.当時人々は歩いて旅行しなければならなかった。
He will be a great scientist in the feature.彼は将来偉大な科学者になるだろう。
I visited London at the first time.私は初めてロンドンを訪れた。
I'll bring it next time.今度はそれをもってこよう。
There were no cars at that time.その頃自動車は無かった。
They reached the goal at the same time.彼らは同時にゴールインした。
The plane arrived just on time.飛行機はちょうど時間通りに到着した。
At first I thought it difficult.はじめはそれを難しいと思った。
At last they reached the top of the mountain.とうとう彼らは山の山頂に達した。
Let's atart at onece.すぐに出発しよう。
Try it once more.もう一度やってみなさい。
On my way to school I saw an old man.学校へ行く途中私は一人の老人に出会った
I did some shopping on the way.途中で私は少し買い物をした。
Is your school far way from here?あなたの学校はここからずっと遠いのですか?
Birds are singing here and there.鳥があちこちで鳴いている。
It was drank all around.あたり一面暗かった。
English is used all over the world.英語は世界中で使われている。