QR

文型

彼は速く泳ぐ
He swims fast.

鳥たちが木立の中でさえずっている
Birds are singing in the trees.

彼女は若くて美しい
She is young and beautiful.

彼はとても幸せそうだ
He looks very happy.

私の兄は古い切手を集めている
My brother collects old stamps.

私たちは毎週5時間英語の授業がある
We have five English lessons every week.

鈴木先生は私たちに英語を教えてくださる
Mr.Suzuki teaches English to us.
Mr.Suzuki teaches us English.

彼女は娘に人形をやった
She made her daughter a doll.
She made a doll to her daughter.

彼らは息子をジェームスと名づけた
They named his son James.

あなたは部屋をきれいにしておかなくてはならない
You must keep your room clean.

太陽は東から昇る
The sun rises in the east.

彼女はよい看護婦さんになるだろう
She will become a good nurse.

暗くなっていきます
It is getting dark.

誰がこの絵をかいたのですか
Who painted this picture?

私にあなたのアルバムを見せてくれませんか
Will you show your album to me?
Will you show me your album?

ブラウンさんは息子に机を買ってやった
Mr.Brown bought his son a desk.
Mr.Brown bought a desk for his son.

私たちはその犬をスポットと呼んでいる
We called the dog Spot.

彼は息子を医者にするだろう
He will make his son a doctor.

私は彼が正直だと思う
I think him honest.

私は彼にそれをすぐやらせよう
I will make him do it at once.

私たちは学校へ行く
We go to school.

彼女は今日欠席です
She is absent today.

彼女の両親は彼女をとても愛している
her parents love her very much.

ホワイト先生は私たちにフランス語を教える
Mrs.White teaches us French.
Mrs.White teaches French to us.

彼らは彼女にドレスを買った
They bought her a dress.
They bought a dress for her.

私の父は、病院で働いている
My father works in the hospital.

その少女はとても幸せそうに見える
The girl looks very happy.

彼女は歌手になった
She became a singer.

彼女は私に手紙を書いた
She wrote me a letter.
She wrote a letter to me.

僕は友達にクリスマスカードを送った
I sent my friend a Christmas card.
I sent a Christmas card to my friend.

私の母は私にケーキを作ってくれた
My mother made me a cake.
My mother made a cake for me.

私があなたに歌を歌ってあげましょう
I will sing you a song.
I will sing a song for you.

私たちはそのうさぎをブラッキーと名づけた
We named the rabbit Blacky.

私たちは彼をジョーと呼んだ
We called him Joe.

  • for

buy, make, sing, cook, get

  • of

ask