QR

関係詞

バイオリンをひいている女の子はメアリーです。
The girl who is playing the violin is Mary.

私には父親が教師である友人がいます。
I have a friend whose father is a teacher.

私が昨日会った婦人はホワイトさんです。
The lady (whom) I met yesterday is Mrs.White.

私はスイス製のカメラを持っています。
I have camera which was made in Switzerland.

屋根が緑色の家をごらんください。
Look at house whose roof is green.

これは私のおじさんが買った時計です。
This is the watch (which) my uncle bought.

彼には医者である息子が2人いる。
He has two sons who are doctors.

丘の上にある建物は私たちの学校です。
The building which stands on the hill is my school.

私は夫が日本人であるアメリカの婦人を知っています。
I know an American woman whose husband is Japanese.

ブラウンさんにはとても愛している娘がいます。
Mr.Brown has a daughter whom he loves very much.

葉が赤い木をごらんなさい。
Look at the tree whose leaves are red.

彼は若者が好きな人気のある歌手です。
He is popular singer whom young people like.

彼は日本中に名前が知られているピアニストです。
He is pianist whose name is known all over Japan.

これは私の兄が作った模型飛行機です。
This is model plane my brother made.

ロンドンを流れている川はテムズ川です。
The river which flows through London is the Thames.

私は英語とフランス語が話せる秘書がほしい。
I want a secretary who can speak English and French.

彼女はそのことについて知っているたった一人の少女です。
She is the only girl who knows about it.

これは私が今まで見たうちで最も長い橋です。
This is the longest bridge (that)I have ever seen.

これが彼が生まれた村です。
This is the village where he was born.

月曜日は私がとても忙しい日です。
Monday is the day when I am very busy.