QR

前置詞

月曜日には授業が6時間ある
I have six classes on Monday.

私は5月21日に生まれた
I was born on May 21.

壁に地図がはってある
Theare is a map on the wall.

on:日にち、曜日、上、特定の日
On + to →Onto:〜の上へ
〜の上に:on(口語):upon(文語)

おばはニューヨークに住んでいる
My aunt lives in New York.

私たちは冬にスキーを楽しむ
We enjoy skiing in winter.

あなたは英語で手紙をかけますか
Can you write a letter in English?

彼は2・3日したら帰ってくるだろう
He will come back in a few days.

in:広い場所、年、季節、月、中
未来、within:〜以内

私たちの学校は8時30分に始まる
Our school begins at 8:30.

夜には星がたくさん見える
We can see many stars at night.

彼らは成田空港に着いた
They arrived at Narita Airport.

I was bone at 12 o'clock on July 5th in 1977.


私は放課後友人とテニスをする
We play tennis with my friends after school.

傘を持っていきなさい
Take an umbrella with you.

昨日私は青い目をした女の子に会った
I met a girl with blue eyes yesterday.


私は一か月間叔父の家にいた
I stayed at my uncle's for a month.

この列車は東京行きですか?
Is this train for Tokyo?

彼は家族のために一生懸命働いた
He worked hard for his famiry.

私はこのレコードを二千円で買った。
We bought this record for two thousand yen.


「あなたはどちらの出身ですか?」「私はカナダの出身です」
Where are you from? I am from Canada.

チーズはミルクから作られる
Cheese is made from Milk.

ここからあなたの家までどのくらいありますか?
How far is it from here to your house?

私たちは月曜日から土曜日まで学校に行きます
We go to school from Monday to Saturday.


私はいつも徒歩で通学する
I usually walk to school.

彼はしばしば両親に手紙を書く
He often writes a letter to his parents.

お年寄りには親切にしなさい
Be kind to old people.


私は窓のそばに座った
I sat by the window.

私の父は電車で通勤する
My father goes to work by train.

アメリカはコロンブスによって発見された
America was discovered by Columbus.


彼はいつもディナーの前にワインを飲む
He always drinks wine before(behind) dinner.


昼食後テニスをしましょう
Let's play tennis after lunch.


5時までそこに待っていてください
Please wait there till 5 o'clock.

この仕事を5時までに仕上げてください
Finish this work by 5 o'clock.

彼は朝から晩まで働いた
He worked from morning till night.

till:ずっと引き続いて〜まで「継続」
by:〜まで「期限」


彼女は部屋に入った
She went into the room.

雨は雪に変わった
The rain changed into snow.


あなたのお国について話してください
Please tell me your about your country.

部屋には約20人の子供がいた
There were about twenty children in the room.


その家の屋根は緑色です
The roof of the house is green.

マイクは3人の男の子の中で一番速く走る
Mike runs the fastest of the three boys.

この机は木製です
The desk is made of wood.


月曜日以来ずっとわたしは忙しい
I have been busy since Monday.


私は夏休みの間におじさんを訪ねた
I visited my uncle during the summer vacation.

彼は夏休み中ずっとそこにいるでしょう
He will stay there through the summer vacation.


木の下にいる女の子を知っていますか
Do you know the girl under the tree?


川の上に橋がかかっている
There is a bridge over the river.

鳥が橋の下にいる
The bard is under the bridge.

その老人は70歳以上にちがいない
The old man must over seventy years old.


私の家の後ろに大きな木がある
There is a large tree behind my house.


地球は太陽のまわりをまわる
The earth moves around the sun.


湖の近くにホテルがあった
There was a hotel near the lake.


大阪と京都の間に駅がいくつありますか?
How many stations are thare between Osaka and Kyoto?

2時から3時の間においでください
Please call on me between two and three.

between:2つ以上のものの間

3人の男の子の間におんなのこが一人いた
There was a girl among the three boys.

among:3つ以上のものの間


私たちは川沿いに散歩した
We took a walked along the rever.


彼女は通りを横切った
She went across the street.


その川は彼の町を流れている
The river flows through his town.


私たちはそれをスカーフとして使うことができる
We can use this as a scarf.


父は砂糖を入れないでコーヒーを飲む
My father drinks coffee without sugar.

彼女は辞書なしでその本を読んだ
She read the book without a dictionary.


どうか一か月以内にお金を返してください
Please return the money within a month.


鳥が木々の上を飛んでいる
The birds are flying above the trees.

鳥が雲の下を飛んでいる
The birds are flying below the clods.